אז מי אני עכשיו?

אז מי אני עכשיו? שאלתי את עצמי כשיואבי הנכד הבכור שלי נולד.

כי שנים רבות הייתי אמא של… אבל כשיואבי נולד הבנתי שהתפקיד שלי השתנה. אז מי אני? ראשת השבט שלי.

תפקיד חיי המרגש, המקפל בתוכו ניסיון חיים עצום

·      יודעת להיות מעורבת אך לא מתערבת. 

·      אותו אני בוחרת לתת רק למי שמבקש.

·      יודעת שגם בתי וכלתי צריכות לפתח את האינסטינקטים האימהיים שלהן.

לי היה מאד ברור שזה בדיוק השלב הנהדר לבדוק ולראות מי אני רוצה להיות, ולחשב מסלול מחדש.

כי בואי נודה, ילדים כבר גידלנו ואנחנו בשיא חיינו, עדיין עם חלומות רצונות ויעדים להגשים. עכשיו כשהילדים עזבו את הקן יש לך זמן להגשים את עצמך.

הנכדים שלך הם לא הילדים שלך! האחריות היא של ההורים שלהם.

נכון שהם הנכדים שלי ואני אוהבת אותם אהבת נפש, אבל יש להם הורים.

אני מכירה סבתות שנלחמות להנחיל את המורשת שלהן, ונעלבות כשלא מקשיבים להן. לעיתים הם מתריסות: מה לא גידלתי ילדים אף פעם? והנעלבות מתריסות: "את זוכרת שאני גידלתי את הבעל שלך".

מתקוממות כנגד התנהגויות של הכלה.

זה המקום שלך לקחת צעד אחורה להבין שזה הילד שלה- של הבת או הכלה שלך. גם היא צריכה לפתח את החושים והאינסטינקטים האימהיים שלה.

זה הזמן להרפות, להתרווח ולהנות ולהבין שזה שלה ולבחור את הדרך שמתאימה לך. הכול תלוי במידת המודעות שלך וככל שתעלבי פחות כך תוכלי לנהל שיח חדש, שותף וחומל.

יש סבתות שרוצות ללמד ולקצר להן תהליכים, כדי שהן לא תיפולנה לאותם מקומות שאנחנו נפלנו ותעשינה, את אותן טעויות. אבל אף אחד מאיתנו לא אוהבת שמלמדים אותה אם לא ביקשנו.

לא ניתן ללמד אף אחד.

הדרך היחידה ללמד מישהו היא לעזור לו לגלות בעצמו את מה שאת כבר יודעת.

וזה מבחינתי להיות ראשת השבט.

להיות זקנת השבט עבורי – כן אני אפילו אוהבת את התואר הזה, מגלם בתוכו חוכמת חיים עצומה עם ניסיון רב שצברתי, כזה שהתאים לי.

ניסיון שתמיד יהיה זמין לכל מי שירצה בו, אני לא נותנת אותו אם לא התבקשתי. לא כי אני סנובית או לא רוצה לתת אותו. אני הבנתי וקלטתי שרק כשאני מתבקשת לתת עיצה או לומר מה שאני חושבת, האפקט שלה גדול יותר.

ביום שהפנמתי את זה כל חיי השתנו.

 

אז מי אני? אריאלה, בת 58 גאה בכל קפל, קמט מבצבץ שנוצר בי, אוהבת את מי שאני, עושה רק את מה שעושה לי טוב. לא כקלישאה אלה כדרך חיים, ונהנית מהחיים. וזה מבחינתי המודל שאני ואת רוצות להעביר לבנות ולנכדות שלנו.

אם גם את רוצה לרכוש כלים שיעזרו לך לנהל את השבט ולהפוך לראשת השבט שלך, מוזמנת ליצור עמי קשר.

אז מה את מעדיפה?

אז מה את מעדיפה? מָה עָדִיף? / ויולט יהודאי     לִחְיוֹת כִּמְעַט? אוֹ לִחְיוֹת לְיַד?   לִחְיוֹת כְּאִלּוּ? לְהַמְשִׁיךְ לִזְרֹם בְּלִי לַחֲלֹם?   אוּלַי

קרא עוד »

את כבר מוכנה לחג?

את כבר מוכנה לקראת החג?! זהו, הבית עוד מעט נקי ומוכן לחג, אמרה יפעת. אבל מה עם ניקיון והרחקת מרעילנים לקראת החג? שאלתי את יפעת.

קרא עוד »

המעבר לסבתאות עכשוית

המעבר לסבתאות עכשווית המעבר לסבתאות הוא צומת דרמטית, משנה חיים לא פחות מהמעבר לאימהות. היא מעוררת רגשות מגוונים החל מחרדה ועד שמחה, המביאים איתם ציפייה

קרא עוד »

מה, את סבתא?

מה, את סבתא? לא רואים עליך, את ממש לא נראית. הנכד והיציאה לעצמאות שלי נולדו באותו חודש בהפרש של 5 ימים. הרגשתי שיכורה משמחה על

קרא עוד »

את ראשת השבט שלך!

את ראשת השבט שלך! כשאת רואה את עצמך כראשת השבט שלך, לכל אמירה ופעולה שלך יש משמעות. את חייבת קודם כל לדעת לנהל את עצמך.

קרא עוד »