האם את סבתא מרצה או מרוצה?

את יודעת להגיד 'לא'❓
'מה אני אעשה, לא יכולה להגיד להם 'לא' כשהם זקוקים לעזרה. במיוחד שאני יודעת איך זה כשלי לא הייתה עזרה, אז כשהם מבקשים ממני אני מיד עוזרת'.
 
בהתחלה זה היה אפילו די נחמד לעזור להם, אבל היום כשכבר יש לי 5 נכדים זה לא פשוט לרוץ בניהם ולרצות את כולם. איך אני יכולה להגיד להם 'לא', כשהם צריכים עזרה❓
 
 
ברוכה הבאה לשלב ה'בגרות המאוחרת' המתחיל מגיל 50+, המאופיינת בשינויים בהורות, בזוגיות ובקשרים הבינאישיים בכל תחומי חייך, אם זה בעבודה, עם החברים ובמשפחה.
 
 
כדי להרגיש מאושרת ומרוצה, אלייך לחשב מסלול מחדש. להבין שהתקופה החדשה דורשת ממך ללמוד לנהל את עצמך ולדעת לשמור על הגבולות שלך. רק כך תוכלי ליהנות מהסבתאות ולהרגיש סבתא מרוצה ולא מרצה.
 
אבל איך עושים את זה❓ את שואלת
 
 
לקראת השלב הבא בחייך את נדרשת לשינוי ב- 5 תחומים מרכזיים בחייך:
 
👠 את חייבת לקבל את תהליך ההזדקנות הפיזית. הפסקת המחזור, שינויים בתפקוד המיני, ירידה מסוימת בזיכרון וקשיי ריכוז, יוצרים את הקונפליקט בין המשאלה להכחשת תהליך ההזדקנות, לבין קבלת אובדן הנעורים. טפלי בעצמך ושפרי את איכות חיי, הקפידי על המזון שלך, והתמידי בפעילות גופנית ויציבות נפשית.
 
 
👠 את חייבת לטפח מחדש את האינטימיות עם בן הזוג שלך, כי כשהילדים עוזבים את הבית אתם עומדים בפני מצב חדש. הדורש הערכות מחודשת של הצרכים האישיים והזוגיים שלכם. מרגע עזיבת הילדים את ה'קן', זה הזמן ליצור תאום ציפיות לשלב החדש והמרגש.
 
 
👠 כשהילד שלך הופך להורה בעצמו, את צריכה להתמודד עם מקומך החדש ולשנות את האופן שבו את תופסת את הילד שלך. את צריכה לראות בו מבוגר השווה אליך, עם דעות ורצונות משלו, ואת צריכה ללמוד לכבד אותם בעיקר כשהם שונים משלך.
 
 
👠 זה הזמן לעצור ולהתכונן לקראת השלב החדש בחיים, שדורש התמודדות עם הזדקנות הגוף, הזדקנות ההורים, התבגרות הילדים, המעבר לסבתאות ואולי גם פרישה מעבודה. זמן ליצור בחירות חדשות מותאמות לגיל ושלב בחייך.
 
 
👠 את חייבת להפנים שהשינוי בתפקיד ההורי מאפשר לך להתמקד בעצמך. תהליך חיוני שמאפשר לך להפנות את כוחותיך ומשאביך לחוויות חדשות. כשאת מבצעת הערכה מחודשת של העבר, מתגבשת ההכרה שזה הזמן לשים דגש על העתיד.
 
 
 
רק כשתבחרי להתמקד בעצמך ובשינוי התפקיד ההורי שלך, תוכלי ליהנות מהסבתאות❗
 
ספרי, איזה שינוי את עשית❓