איך בונים אמון שנשבר?

אמון העובדים שלך נשבר!

היציאה לחל"ת, קיצוץ היקף המשרה, יצרו נקודת שבר אצל העובדים. חלקם בטוחים שהם הבאים בתור, וזה רק עניין של זמן. עוגנים שהכנת לשעת משבר אינם יוצרים את המענה המצופה.

העובדים מרגישים מנותקים. אמונם נשבר והם "מרעילים ומדביקים" את חבריהם, ומשפיעים על התרבות הארגונית, ואין לך פריבילגיה להתעלם מהמצב!

היום יותר מתמיד ברור לך שזה לא אימוני כושר, קורס צילום, בישול, שיבנו את אמון העובדים בארגון מחדש.

המשבר הציב אותך בפני מציאות חדשה שיצרה בלבול וחוסר ודאות איך מתנהלים ביום שאחרי. אני בטוחה שבדקת וניסית כלים רבים. מתסכל לגלות שעם תום הפעילות, הם מתפוגגים ואינם יוצרים שינוי.

ביום שאחרי המשבר לכל עובד יהיה סיפור ייחודי, סובייקטיבי, דרכו הוא יבחר להתבונן, לשפוט ולהעריך את המצב. והוא שיקבע את מידת האמון והמחוברות שלו לארגון.

היום יותר מתמיד זה הזמן ליצור שיח רגשי המעבד חוויות רגשיות בונה אמון, משפר חיבור ויוצר חוסן ארגוני.

שינוי היוצר מחוברות מתחיל ביכולת הפרט להתחבר לעצמו ולרגשות המפעילות אותו.

 

איך בונים את אמון העובדים בארגון מחדש?

  1. מפתחים מערכות יחסים מבוססות "Caring" בין העובדים לארגון, הבונות מערכת אמון ורמת מחויבות ומחוברות גדולה של העובד לארגון. המייצרות יחסים אותנטיים, בהן אני רואה אותך, ער לצרכים שלך ופועל כדי לשרת אותך. מערכת יחסים אמפטית נטולת אגו. מערכת יחסים בין הארגון לעובד הוא סוג של חוזה בלתי כתוב בו מתחייבים הצדדים למקצועיות לצד הגינות וצדק, תנאים סוציאליים ומנהיגות שרואה אותי. בנית אמון מחדש דורשת מנהיגות שניתן לסמוך עליה, שהיא דמות להתקשרות, שמחויבת למקצוענות, אחריות, מוסר עבודה, יחס הוגן לעמיתים וללקוחות. "Caring'' נתפס בעיני מנהלים רבים כמשימה שאינה בתחום אחריותם, להם משלמים כדי לייצר תוצאות, ולהביא תפוקות ולייצר הצלחה. העובדים לעיתים נתפסים ע"י המנהלים כאובייקטים במקום כסובייקטים שיש לטפל בהם, להיות ערים לצרכים ולרצונות שלהם. נדרשת הבנה ושינוי מהותי באופן החשיבה והדרך שבה מנהלים תופסים את תפקידם.
  1. יצירת מרחב בטוח לתקשורת מחברת – המקדמת היקשרות רגשית תוך הקשבה לתכנים המודעים הגלויים והסמויים הלא מודעים של האדם אשר מניעים ומנהלים אותו. מסייעת ליצור מערכות יחסים מבוססות אמון הדדי.
  2. דווקא בעיתות משבר נדרשת מנהיגות אמיצה שמנהלת שיח עסקי לצד שיח רגשי המייצר מרחב בטוח עבור ההון האנושי. כדי שירגיש שותף לצרכים העסקיים מתוך הבנה כי הוא הכוח המניע את התהליכים הנדרשים. כך יתאפשר להמשיך לייצר ולתת פריון ותפוקה רבה יותר. תקשורת אותנטית מחברת היא המפתח ליצירת אמון הדדי.
  3. יצירת שיח ארגוני אמפטי קשוב ומכיל המטפח חוסן ארגוני- תרבות ארגונית מתקיימת ומתעצבת במחשבותיהם של העובדים, ברגשותיהם ובהתנהגויותיהם. דרך תהליכים מנטליים מודעים או סמויים המשפיעים על תפיסת העצמי, והוויסות הרגשי. שיח אמפטי מושתת על הקשבה לזולת יוצר אמון מבוסס הזדהות המעבד חוויות רגשיות מתוך הקשבה.

ארגון בריא מבוסס אמון, נהנה מנאמנות לקוחותיו ועובדיו, מגדיל פרודוקטיביות וירידה בתחלופת עובדים, משפר מחוברות ומחזק חוסן ארגוני.

תודה על הרשמתך